نیاز به سرگرمی بخشی جداییناپذیر از زندگی بشر است و افرادی که برای خود اوقات فراغتی داشته باشند به روشهای مختلف به دنبال سرگرم کردن خود هستند. مهمترین روش پاسخ به این نیاز انجام بازی است. بازیهای الکترونیکی بر بستر رایانه، کنسولها و تلفنهای همراه نقش پررنگتری در زمینه گذران اوقات فراغت دارند به طوری که درآمد صنعت بازیسازی توانسته است از صنعت فیلمسازی سبقت بگیرد و برخی بازیها به تنهایی توانستهاند درآمدی بیش از مجموع چندین کشور داشته باشند. برای مثال، درآمد بازی Fortnite در سال ٢٠١٨ میلادی بیش از درآمد سالیانه ٢٩ کشور جهان بوده است! این صنعت پولساز در کشور ما سالها با بیمهری روبهرو بود اما در سالهای اخیر دسترسی مردم به تلفنهای هوشمند افزایش چشمگیری پیدا کرد و همین امر موجب شد بازیسازهای مستقل بتوانند با بودجههای کمتر و بدون نیاز به حمایت خاصی، بازیهای مطرحی ارائه و در حوزه بازیسازی رشد کنند. تیم بازیسازی طراحان سفید از آن دسته بازیسازهای ایرانی است که سالها قبل، زمانی که بازیهای داخلی هیچ فرصتی برای عرض اندام در میان رقبای خارجی خود نداشتند، وارد این عرصه شد و با ایمانی که به رؤیاهای خود و تواناییهایش داشت، توانست چرخه کاملی از بازیسازی را در شرق کشور ایجاد کند. با صادق جبلی، بنیانگذار این استودیوی بازی، به گفتوگو میپردازیم تا با داستان او و موفقیتهایش بیشتر آشنا شویم.